I que cal per a muntar una partida? El llibre; fitxes, o bitllets, alguna cosa que simule lliures per “apostar”, les fitxes de personatge dites clixés, on representem a gent com Hercules Poirot o Miss Marple, un full o llibreta, bolis, un rellotge o cronometre, per marcar el final de la partida i un lloc tranquil.

Representem, un grup de acabalats cavallers i dames anglesos de l'època victoriana, que passen una estona gastant-se els quarts, resolguen un enigma.

L'ambientació es el mes important, el joc guanya molt si intentem disfressar-nos, la música es la apropiada i els jugadors fan per intentar interpretar la forma pomposa i recarregada de parlar de fa 200 anys. No debades el gros del llibre el composen idees per representar aquella època.

Les regles son senzilles: l'amfitrió, llig l'enunciat, de forma breu i posa damunt la taula les seves quinze lliures, mentre llença el repte als jugadors. Aquestos, per torns, aporten al muntó de lliures una de les seves (això els dona el dret de formular una pregunta al amfitrió), aquest respondrà si o no. Una vegada a acabat el torn de preguntes l'amfitrió, recupera una lliura de les del muntó, i proposa donar-los una pista; el jugador que la demane, té que pagar dues lliures i torna a començar la ronda.

Per descobrir l'enigma, els “Investigadors de Sofà” tenen un hora per aconseguir contestar a les qüestions: el què?, cóm?- per què? (mòbil), on i quan?, i qui?.

En definitiva, les partides que hem jugat fins ara, han agradat bastant. A més l'autor, José Carlos De Diego Guerrero, conegut també com Wkr per el foro de la BSK te un blog (http://www.labsk.net/clubmartes/ ) on podem descarregar enigmes e idees per les vostres futures reunions dels dimarts.

Tirant.